Popamokinis ugdymas

Dėl koronaviruso išplitimo prevencijos ir Vyriausybės paskelbto karantino šalyje, moksleiviams ir pedagogams mokyklų durys užsivėrė. Bendrojo lavinimo mokyklose ir kitose švietimo įstaigose ugdymo procesas nutraukiamas. Po keletos mokinių atostogų savaičių ir tuo metu intensyvaus pedagogų pasiruošimo, priimtas iššūkis – Kauno kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centre startuoja nuotolinis mokymas.
Pasikeitimai ir naujovės neramino tiek ugdymo centro administraciją, tiek pedagogus, tiek mokinius bei jų tėvelius. Tam, kad galėtume džiaugtis nuotolinio mokymo(si) sistema ir pasiektais rezultatais, dar prireiks laiko. Pradžia tikrai nelengva, o ir rezultatai iškart nepatenkins visų lūkesčių, tačiau procesas įsibėgėja ir jau galime pasidalinti pirmąja savo patirtimi.
Kaip visuomet, pamokoms pasibaigus, KKNUC mokiniams ugdymo procesas nesustoja. Po pamokų vaikai aktyviai kviečiami jungtis į vaizdo popietinius užsiėmimus su grupių auklėtojomis. Vieni su kitais bendrauti, pasitarti ar pasikonsultuoti galėjome ir dienotvarkėje numatytu konsultacijų laiku Zoom, Messenger, Skype, Facebook programų dėka. Toks betarpiškas tarpusavio bendravimas padėjo palaikyti ryšį su vaikais ir jų tėveliais bei toliau tęsti Socialinių emocinių kompetencijų ugdymo programos įgyvendinimą.
Jau nuo pirmos šios savaitės darbo dienos auklėtojos kasdien organizavo vaizdo susitikimus su vaikais ir jų tėvais. Aiškino bei mokė naudotis nauja mokymosi platforma. Aptarė naują darbo tvarką, mokymosi taisykles, mokinių pareigas ir atsakomybę. Popietiniuose užsiėmimuose neliko nepaminėtos nūdienų aktualijos: grėsmė dėl koronaviruso plitimo ir karantino taisyklės. „Kūrybinėse dirbtuvėlėse“ su auklėtojomis vaikai mokėsi pasigaminti apsaugines veido kaukes, teisingai plauti rankas, atliko eksperimentą „Muilas mūsų draugas, o bakterijų baubas“, aktyviai pajudėjo atliekant „Judriąją mankštą“. Namuose vaikai padirbėjo ir savarankiškai. Visi atlikinėjo įvairias auklėtojų pateiktas užduotis, jas mokėsi persiųsti pedagogėms. Prisijungę prie naujos vaizdo pamokos, neužmiršdavome aptarti iškilusių sunkumų atliekant užduotis ar pasidžiaugti sėkme.
Savaitės pabaigoje, vieninteles bendravimo priemones: kompiuterius, planšetes, išmaniuosius telefonus kiek geriau įvaldžiusius vaikus auklėtojos pakvietė jungtis ir į didesnę grupę. II ir III bendrabučio grupės vaikai tarpusavyje ir kartu su auklėtojomis ne tik smagiai pabendravo, bet ir įsitraukė į žaidimus, turtino žodyną, ugdė savo pastabumą ir lavino atmintį.
Kol vėl turėsime galimybę vieni su kitais susitikti ir bendrauti ne internetu, o gyvai, dar tikrai teks palūkėti.  Kad sėkmingai užbaigtume šiuos mokslo metus, visų mūsų dar laukia didelis ir nelengvas darbas, tačiau pirmoji nuotolinio mokymo(si) savaitė ir jos rezultatai visus motyvuoja ir nuteikia optimistiškai. Drauge mes galime viską. Drauge tikrai pasieksime užsibrėžtų tikslų, tik išlikime sveiki ir saugokime save.

Informaciją parengė auklėtoja Dalia Bakanienė