Pirmoji nuotolinio mokymo(si) savaitė
Prasidėjus karantinui Lietuvoje, mes KKNUC surdopedagogės, keletą dienų savarankiškai ruošėmės dirbti nuotolinio vaizdo platformoje Zoom. Tai mums nauja, bet labai įdomu. Džiugina didžiulis visų kolegių entuziazmas – pritaikome savo sukurtas priemones ir dalijamės tarpusavyje, ieškome internete įdomios mokomosios medžiagos, mokomųjų ir lavinamųjų programėlių, atvirų internetinių svetainių. Pirmomis dienomis mus neramino, ar sugebėsime sudominti mokinius? Ar jie norės dalyvauti mūsų individualiose pratybose? Pasirodo, kad be reikalo jaudinomės. Visi nori pasimokyti! Mažieji pradinukai, kuriems dažniausiai padeda tėveliai, noriai jungiasi į pratybas ir susikaupę atlieka visas užduotėles. Vaikams smagi ir kalbos padargų, ir kvėpavimo mankšta, ir surdopedagogių parengtos užduotėlės. Per pirmąsias pamokėles mažieji rodė, kokį gyvūnėlį turi namuose: pelytę, katytę, šuniuką. Ne tik rodė, bet ir tarė kaip cypia pelytė, kaip miaukia katytė, kaip loja šuniukas. Mažieji skaičiavo, kiek jie turi skambančių žaislų ir kas turi daugiau – surdopedagogė ar jie.
Vyresnieji mokiniai dirba rimtai: jungiasi pagal tvarkaraštį paskirtas jiems pratybas, mokosi naujų žodžių, sąvokų, atlieka įvairias užduotis internete, žaidžia pedagogių sukurtus žaidimus kalbos įgūdžiams plėtoti.
Džiugina, kad labai aktyviai užsiėmimuose dalyvauja ir prašo įvairių patarimų apie vaikų kalbos mokymą mokinių tėveliai. Dažniausiai jie domisi, kokiais būdais ir priemonėmis galima mokyti vaikus naujų žodžių, kaip plėtoti vaikų savarankišką kalbėjimą, kaip atlikti vieną ar kitą užduotėlę. Bendraujame su mokiniais ir jų tėveliais laiškais elektroniniu paštu, žinutėmis, Messsenger ar Skype sukurtose grupėse. Visas darbas vyksta sklandžiai.
Informaciją parengė KKNUC surdopedagogės Aldona Pilipavičienė, Valentina Bajarskienė, Loreta Martišiūtė.