Projektas: Mano mažasis draugas

Projektas „Mano mažasis draugas“

Kauno kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centre nuo rugsėjo 15 dienos iki spalio 15 dienos vyko projektas „Mano mažasis draugas“. Projektą parengė biologijos, geografijos ir chemijos mokytoja Aldona Jarmulkienė ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Vaida Šarkuvienė. Projekte dalyvavo 5-10 klasių mokiniai.

Projektas „Mano mažasis draugas“ yra skirtas Pasaulinei gyvūnijos dienai. Pasaulis kasmet spalio 4-ąją pažymi Pasaulinę gyvūnų dieną. Ši diena skirta pagerbti visus gyvūnus, padėkoti jiems už jų didžiulę svarbą žmonių gyvenime, suteikiant jam daugiau spalvų, džiaugsmo ir prasmės.

            Lietuvoje Pasaulinė gyvūnų diena pradėta minėti nuo 2000 metų. Gyvūnų pažinimo ir globos papročiai visada buvo lietuvių gyvenime ir kultūroje. Gyvūnai yra mūsų draugai, pagalbininkai ir šeimos nariai.       

Projekto metu Kauno kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro mokiniai vykdė įvairias veiklas ir atliko įdomias užduotis. Jie suorganizavo piešinių ir nuotraukų parodas, dalyvavo netradicinėse biologijos, geografijos, gamtos ir žmogaus, fizinio ugdymo, matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros, technologijų pamokose, dalyvavo pokalbiuose, diskusijose apie gyvūnų ir gamtos globą.

Pamokos, skirtos Pasaulinei gyvūnijos dienai

Dauguma šeimų nori namuose turėti gyvūną. Tačiau parsivedus naują šeimos narį (šuniuką, kačiuką ar kitą augintinį) ne visada pagalvojame, kiek tai kainuos. Tad 10 klasės mokiniais per matematikos pamoką aptarė, kokios yra pirminės gyvūno „kraitelio“  išlaidos, kiek per mėnesį išleidžiama maistui, higienos prekėms, žaislams, medicininėms paslaugoms ir kt. Susumavo  rezultatus ir apskaičiavo, kiek per mėnesį ir per metus kainuoja išlaikyti šunį ir katę.

Projekto veiklas vykdė ir 7 klasės mokiniais. Jie paruošė anketas apie gyvūnus, apklausė mokyklos bendruomenę, gautus duomenis apskaičiavo, apibendrino ir  nubraižė stulpelines ir skritulines diagramas.

Mokiniams labai patiko ši veikla.

7 klasės mokiniai dalyvavo respublikiniame tautosakos ekranizacijos konkurse  „Animuoju lietuvišką pasaką – 2021“. 2021 m. rugsėjo mėn. 16 d. – spalio mėn. 15 d. su 7 kl. mokiniais vyko diskusija, kokią pasaką ar dainą pasirinkti: „Ropė“, „Du gaideliai“, „Vilkas ir 7 ožiukai“, „Lapė gudragalvė“ ir kt. Mokiniai pasirinko dainelę „Du gaideliai“. Vaikai nulipdė iš plastilino dainelės „Du gaideliai” veikėjus bei sukūrė lauko erdvę (nupiešė dangų, naktį, sukūrė netikrą žolę ir t.t.). Po to filmavo nulipdytus iš plastilino veikėjus bei įgarsino filmuką. Taip buvo sukurtas lietuvių liaudies dainos „Du gaideliai“ filmukas ir pateiktas konkursui. Labai smagus ir kūrybiškas komandinis darbas, kurio rezultatais pasidalinome socialiniuose tinkluose.

Įgyvendinant projekto veiklas fizinio ugdymo pamokose 5, 6, 8 klasės mokiniai ne tik žaismingai atliko gyvūnų, paukščių pozų, judesių ir elgsenos imitavimo pratimus: ropojo, šliaužiojo, šuoliavo, skraidė, žingsniavo. Bet ir mėgdžiojo katės, šuns, kobros skleidžiamus garsus, lavino kūno raumenis, vaizduotę, ugdė sveikos gyvensenos ir gyvūnų saugojimo įgūdžius.

Per lietuvių kalbos pamokas 5 klasės mokiniai skaitė eilėraštį apie šuniuką ir atliko teksto suvokimo užduotis. Mokiniai dalinosi žiniomis apie augintinių priežiūrą, atsakomybę už juos, pasakojo apie savo augintinius, kaip jais rūpinasi, nupiešė savo augintinius. 

6 klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokoje prisiminė šuns kūno dalis, pateikė būdvardžių joms apibūdinti. Išsiaiškinę gyvūno aprašymo sandarą ir planą, remdamiesi žodynu ir pavyzdžiu aprašė šunį.

7 klasės mokiniai per lietuvių kalbos pamokas kalbėjo apie neįprastus, egzotinius augintinius, skaitė tekstą apie tarakonus ir atliko teksto suvokimo testą. Dalijosi savo patirtimi, kokius gyvūnėlius laiko arba laikė namuose, kaip jais rūpinasi.

Per lietuvių kalbos pamokas mokiniai suprato, kad bet kokie naminiai gyvūnėliai nėra žaisliukai ir kad jais reikia rūpintis, prižiūrėti ir prisiimti atsakomybę už juos.

Biologijos, geografijos ir gamtos ir žmogaus pamokose 5-10 klasių mokiniai kalbėjo apie gamtos ir gyvūnų globą, diskutavo tema „Gyvūnas ne žaisliukas, elkis atsakingai“. 

Projekto metu mokiniai susipažino su gyvūnų auginimo ir laikymo sąlygomis, suvokė, kiek kainuoja išlaikyti augintinį.  Pokalbių ir diskusijų metu mokiniai suprato, kad su gyvūnais reikia elgtis atsakingai, reikia jais rūpintis ir prižiūrėti, suvokė jų naudą žmogui. Projekto veiklos ugdė mokinių empatiją ir atsakomybės jausmą.

Informaciją apie projekto veiklas pateikė matematikos ir ekonomikos mokytoja Aušra Brejerienė, dailės ir technologijų mokytojas Paulius Jurjonas, fizinio ugdymo mokytoja Regina Narijauskaitė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Vaida Šarkuvienė, biologijos, geografijos ir chemijos mokytoja Aldona Jarmulkienė.

Categories: Naujienos