Priesakai mokytojui, ugdančiam sutrikusios klausos vaikus
Mokytojau, auklėtojau, vadovaukis Centro filosofija:
„Aš tyloj gyvenu, bet girdžiu širdimi.
Žmonės padeda man tapt pačiu savimi.“
L. Undraitis
„Mylėk savo darbą visa siela ir širdimi, o savo mokinius ir draugus – kaip pats save.
Atmink, esąs Lietuvos mokytojas.“
„Švietimo Darbas“ Nr. 9, 1926
- Atmink, kad šypsena – gera pradžia. Todėl dažniau man šypsokis.
- Žiūrėk į mane, kai kalbi.
- Atmink, kad kartais man nedrąsu pasakyti, jog nesuprantu tavęs.
- Dažniau pakartok, parodyk gestu, pirštų abėcėle, užrašyk lentoje.
- Atmink, kad man mokantis reikia daug daugiau pastangų, nei girdinčiam.
- Neversk ilgai skaityti nuo lūpų – tai mane vargina.
- Atmink, kad susikaupti ir bendrauti man trukdo garsinis bei vaizdinis triukšmas ir netinkamas apšvietimas.
- Mokyk mane įvairių gyvenimo įgūdžių.
- Padėk man išmokti bendrauti su girdinčiaisiais.
- Mokykis mano gimtosios gestų kalbos – mums bus lengviau bendrauti.
Nepamiršk :
- Jei vaikai sutinka toleranciją, jie mokosi būti kantrūs,
- Jei vaikai yra padrąsinami, jie mokosi pasitikėti savimi,
- Jei vaikai yra giriami, jie mokosi vertinti,
- Jei vaikai jaučiasi priimami, jie mokosi rasti meilę pasaulyje,
- Jei vaikai gyvena saugūs, jie mokosi pasitikėti savimi ir kitais,
- Jei vaikai gyvena draugiškai, jie sužino, kad pasaulis yra puiki vieta gyventi.
- Neprarask vilties dėl jokio mokinio: stebuklai vyksta kasdien!
- Žinok, kad vienas geras mokytojas tikrai gali pakeisti pasaulį.
- Prisiimk atsakomybę ne kaip privilegiją ar naštą, o kaip galimybę keisti pasaulį.